Voor wie? MKB|ZZP

De privacyverklaring geldt vrijwel voor iedere organisatie, zelfs als u enkel gegevens in een klantenbestand vastlegt.


Wat houdt de Privacyverklaring in? 

De privacyverklaring is het instrument om te kunnen aantonen dat u aan de AVG voldoet. Een privacyverklaring bevat o.a. de volgende elementen:

  • Naam en contactgegevens van uw organisatie;
  • De persoonsgegevens die u verwerkt;
  • Voor welke doelen u de persoonsgegevens gebruikt;
  • Op basis van welke grondslagen u de persoonsgegevens mag verwerken, bijvoorbeeld op basis van een overeenkomst of toestemming;
  • Een indicatie van hoe lang de persoonsgegevens door u worden bewaard;
  • De wijze waarop de persoonsgegevens worden beveiligd;
  • Of de persoonsgegevens worden gedeeld met andere Partijen (binnen of buiten de EU);
  • Op welke wijze betrokkenen (klanten) gebruik kunnen maken van hun rechten;
  • Op welke wijze een klacht kan worden ingediend bij de toezichthouder (de Autoriteit Persoonsgegevens).

Waarom is een privacyverklaring nodig?

U wil boetes en imagoschade voorkomen, maar ook het vertrouwen van uw klanten, relaties en personeel behouden en professioneel overkomen. U wil voldoen aan de wetgeving, de AVG, en daarover transparant zijn!
Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken zijn vanuit de privacywet (de AVG) verplicht om betrokkenen vooraf te informeren hoe zij met persoonsgegevens omgaan. Komt u deze transparantieplicht niet na, dan riskeert u boetes en schadeclaims en dit kan weer leiden tot imagoschade.

Het kan echter lastig zijn om in kaart te brengen wat er precies binnen de organisatie gebeurt en processen te matchen met de privacywetgeving. 


Hoe kan Slim Recht u hierbij helpen?

Slim Recht brengt aan de hand van een gratis intake gesprek of AVG|Privacy Scan in kaart hoe u binnen uw organisatie omgaat met privacy van klanten, relaties, personeel. Hoe beschermt u de persoonsgegevens van deze betrokkenen?
Alle vereiste onderdelen worden door Slim Recht met u doorgenomen en vervolgens duidelijk en in eenvoudige taal omgezet in uw eigen privacyverklaring. Deze verklaring is dus geheel afgestemd op uw organisatie ! Het voordeel van dit product is dat u meteen zicht krijgt op wat goed gaat, en wat nog beter kan. 


Voor welke branches? 

  • MKB: ICT-bedrijven, zorgbemiddelingsbureau, kinderopvang, horeca, marktonderzoekbureaus, etc. 
  • ZZP: fotografen, zorgprofessionals, coaches, websitedesigners, Virtual Assistent, evenementenplanner, etc. 

Wat zijn de kosten? 

U krijgt géén standaard document, wel een privacyverklaring geheel op maat en specifiek gericht op de processen binnen uw organisatie voor een tarief van € 175,- (excl. BTW)

Werkwijze:
Een gratis intake gesprek concept document feedback/toelichting definitief document (met of zonder logo/huisstijl). 


Wilt u meer informatie over de privacyverklaring? Of een afspraak inplannen voor een gratis intake? 

Neem contact op via 085-0606 086 of gebruik het contactformulier hiernaast op de website. U kunt ook mailen naar: info@slimrecht.nl.